Få vores nyheder på mail

Årets sommerferie bestilles i det sene forår

Pressemeddelelse   •   Apr 21, 2017 08:03 CEST

Højsæsonen for sommerferie-indkøb nærmer sig med hastige skridt

Storbyferie kombineret med sol og strand? Bilferie i Europa? Charterferie sydpå? Eller måske et krydstogt? Årets store ferie er lige om hjørnet, og startskuddet til højsæsonen for booking af sommerferien er så småt gået i gang. De fleste danskere (45 pct.) bestiller nemlig typisk sommerferien inden for tre måneder før afrejse. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere fra hele landet.

For mange danskere er sommerferien årets højdepunkt, når vi taler ferier. Det er i sommerferien, man har mulighed for flere ugers sammenhængende ferie, og det er i sommerferien, hele familien endelig har chancen for at være sammen, nyde godt vejr og trække stikket fra en travl hverdag i en uge eller flere.

Og det er i det sene forår, vi for alvor rykker på rejsedrømmene og ryger til tasterne eller telefonerne for at bestille en rejse, som hele familien kan begynde at se forventningsfuldt frem til.

De fleste danskere (45 pct.) bestiller nemlig årets sommerferie i de lunefulde forårsmåneder. En af de meget travle perioder for salg af rejser til årets sommerferiedestination ligger således fra 2-3 måneder før afgang.

Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere fra hele landet.

Vi er ferie-vanedyr
Når mange hopper til tasterne i forårsmånederne, handler det for de flestes vedkommende om, at det altid er på det tidspunkt, de hiver dankort eller MobilePay frem og lægger sig fast på sommerferiens indhold. Således svarer hver anden (51 pct.), at de altid bestiller årets sommerrejse på nogenlunde samme tid på året.

”Det er helt tydeligt, at mange af os er vanedyr, når det kommer til at bestille ferie. Destinationen er måske godt nok en anden end sidste år, men vi begynder typisk at søge på årets sommerferie og lure på, hvad der rør sig på den front, omkring jul og nytår, og så falder rigtigt mange af bookingerne i januar og februar og igen omkring påske eller derefter,” fortæller Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo, og supplerer:

”Alle dem, som oplevede at være for sent ude ift. at få den rejse, de gerne ville have, sidste år, rykker dog typisk noget hurtigere året efter, fordi de ved, at det ikke er givet, at der er frit valg på alle hylder, når vi når frem til foråret.”

Det går stærkere end normalt med sommerferierejserne
Og faktisk oplever Apollo i år, at det går endnu stærkere med, at rejser, uger og hele destinationer bliver udsolgt, end det har gjort de senere år.

”Vi har oplevet en voldsom stigning i antallet af solgte sommerrejser i år sammenlignet med de senere år. Derfor er nogle destinationer og uger allerede udsolgt eller tæt på udsolgt. Så hvis man sidder hjemme ved spisebordet og allerede har mere eller mindre besluttet, hvor turen skal gå hen, så skal man nok se at komme ud af starthullerne – særligt, hvis man vil rejse i juli,” opfordrer Glenn Bisgaard, der også fortæller, at Apollo, sammenlignet med sidste år, på nuværende tidspunkt har solgt 30 pct. flere rejser til sommeren 2017.

Det er især destinationer som Mallorca, Fuerteventura og Zakynthos, det går rigtigt stærkt med netop nu hos Apollo. Derudover oplever Apollo også stor efterspørgsel på Rhodos, Kos og Kreta.

Apollo er en af Nordens førende rejsearrangører. Apollo arrangerer charterrejser, aktive ferier og krydstogt samt fleksible rejser til hele verden, hvor du selv vælger, om destinationen skal være by eller strand samt længden af rejsen. Apollo Rejser i Danmark danner, sammen med Apollo i Norge, Sverige og Finland, flyselskabet Novair, Krone Golf, Golf Plaisir, Lime Travel samt træningsresortet Playitas på Fuerteventura, Apollo Travel Group. Apollo Travel Group har cirka 900 medarbejdere og 1 mio. passagerer om året, der rejser til destinationer i hele verden.

Følg Apollo på Facebook, Google+ og YouTube.

Vedhæftede filer

PDF-dokument