Få vores nyheder på mail

Apollo hjælper sine kunder til at støtte

Pressemeddelelse   •   Feb 28, 2014 10:12 CET

Apollo har siden 2004 støttet SOS Børnebyerne på forskellige måder. Nu er rejseselskabet gået skridtet videre og har givet kunderne mulighed for nemt at kunne deltage i det positive arbejde med et bidrag.

Når man bestiller sin rejse, har man således siden sensommeren 2013 kunnet donere 20 kroner pr. booking, og det er der rigtigt mange danskere, der har valgt at gøre. Flere tusind kroner er kommet ind, og tendensen som månederne går er, at støtteindsatsen og -viljen stiger.

 - Mange af vores kunder har allerede bidraget til det gode formål med 20,- pr. booking. Beløbet er af en størrelsesorden, som de allerfleste danskere kan afse, og ydermere er det nemt for kunderne at gøre det – det er simpelthen blot en accept af det, når man booker sin rejse online. Ved en telefonisk bestilling af rejsen, spørger vores rejsekonsulenter også til, hvorvidt det har interesse. Det er en tilfredsstillelse at se, at vores kunder gerne vil hjælpe, siger Rikke Koks Andreassen.

Pengene går ubeskåret til det arbejde, som SOS Børnebyerne yder rundt omkring i hele verden for at sikre børn en sikker opvækst.

Herudover finansierer Apollo driften af SOS Børnebyerne i Phuket. Efter tsunamien den 26. december 2004 lancerede SOS-Børnebyerne et omfattende nødhjælpsprogram i de egne, der var blevet ramt af tsunamien, og denne børneby var en del af indsatsen. Børnebyen har plads til omkring 120 børn og består i dag af 12 huse med 12 mødre. Der er mellem seks og ti børn i hvert hus med en mor hvert sted. Børnebyen har også en børnehave, der modtager 60 børn fra SOS-børnebyen men også børn fra det omkringliggende område.

Apollos gæster i Thailand har dog ikke mulighed for at besøge børnebyen, da børnene skal leve en så normal tilværelse som muligt og ikke løbende have besøg af mennesker, de ikke kender eller har en relation til.

De penge, kunderne donerer, når de booker rejsen, vil ikke reducere Apollos indsats på området. Det er et supplement.

- Børns rettigheder er et vigtigt tema for os i vores bestræbelser på at være en ansvarlig virksomhed. Børn er særligt sårbare over for de negative virkninger, turismen kan have, men SOS Børnebyerne sikrer, at udsatte børn har en familie, får kærlighed og ikke mindst uddannelse, således at de kan ændre deres liv i en positiv retning. Herudover samarbejder Apollo også med ECPAT, en underafdeling til Red Barnet, i kampen mod børnesexturisme, siger Rikke Koks Andreassen.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.

Følg Apollo på Facebook, Google+ og YouTube.