Få vores nyheder på mail

Børnefamilier vil have pool, all inclusive og WiFi på værelset

Pressemeddelelse   •   Jul 14, 2015 10:12 CEST

De kigger dog præcis lige så meget på prisen som alle andre

Når Familien Danmark skal vælge hotel til årets ferie, kigger de, som alle andre danskere, først og fremmest på prisen. Men andre forhold skal også være opfyldt for, at det bliver en god rejse for både mor, far og guldklumperne. Børnefamilier kigger således i langt højere grad end resten af befolkningen på, om hotellet også har en pool, tilbyder all inclusive og på, om aftenerne på hotelværelset giver mulighed for onlinetid. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.036 danskere fra hele landet.

Hele Danmark er i fuld gang med at nyde årets sommerferie. De fleste har tilsyneladende skelet til prisen på hotellet, da de har bestilt årets ferie. Specielt børnefamilierne har dog også haft en række andre ting i kikkerten.

For mens både dem med og uden børn er enige om, at prisen naturligvis skal passe, så har børnefamilierne også en liste med andre ting, de kigger efter, når de skal vælge hotel.

For børnefamilier er bl.a. WiFi på værelset, adgang til pool og muligheden for all inclusive på hotellet således langt vigtigere end for dem, der ikke har hjemmeboende børn.

Det viser en undersøgelse foretaget Apollo blandt 1.036 danskere.

Hotellet skal først og fremmest være i orden
I det hele taget tyder alt på, at børnefamilier har langt flere kriterier, der skal opfyldes, når de skal udvælge hotellet, der passer til hele familien.

Børnefamilier kigger nemlig også i højere grad efter tilbud, efter roomservice, træningsfaciliteter, aircondition og træningsfaciliteter på hotellet. Dem uden hjemmeboende børn skeler derimod lidt mere til morgenmad på hotellet samt beliggenhed.

”Børnefamilier tilbringer generelt set langt mere tid på hotellet end dem, der ikke rejser med børn. Derfor har de også ofte mange flere krav, når det handler om, hvad hotellet kan tilbyde. Det skal bare være i orden! Når ungerne er lagt i seng, er forældrene jo ofte på værelset, så der skal bl.a. være mulighed for at gå på nettet og for at bestille en aftensnack, som man kan nyde sammen, i stilhed, på altanen, mens ungerne sover sødt,” fortæller Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo og fortsætter:

”Over de seneste år har hotellerne gjort rigtig meget for bl.a. at leve op til familiernes krav og ønsker til hotellet. Et af de steder, hvor vi oplever, at børnefamiliernes ønsker er blevet taget meget alvorligt, er i Grækenland også på de mindre øer såsom Korfu, Lefkas og Zakynthos. Mange af hotellerne har bl.a. sat massivt fokus på de ydre omstændigheder, som gør det sjovt for børnene og dermed også for deres forældre, samt på, at de voksne også får opfyldt de ønsker, som de måtte have til en god ferie.”

De bedste og mest prisvenlige familiehoteller finder man bl.a. på Kos, Kreta, og Rhodos i Grækenland. Mens specielt Mallorca og de Kanariske Øer i Spanien tilbyder særligt mange såkaldte ”parhoteller”.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder fleksible pakkerejser til hele verden, og med charterfly kan du tager på ferie til ca. 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Følg Apollo på Facebook, Google+ og YouTube.

Vedhæftede filer

PDF-dokument