Få vores nyheder på mail

Gæster i dialog med hinanden før ferien

Pressemeddelelse   •   Mar 24, 2014 09:30 CET

Apollo har som det første rejseselskab i Danmark indført servicen ”Spørg en gæst”, der som funktion ligger på www.apollorejser.dk under hvert hotel. Har den enkelte spørgsmål til hotelpersonalets serviceniveau, om der er støj på det pågældende hotel eller til kvaliteten af maden, kan man ved et enkelt tryk på funktionen spørge en gæst, som allerede har besøgt det pågældende hotel. Og få et ærligt svar.

”Vi vil til stadighed sikre, at man bestiller den rigtige ferie, og det kan ”Spørg en gæst”-funktionen hjælpe med til. Man kan sige, at vi skaber dialog mellem vores gæster. Og det er vigtigt, for aldrig nogensinde før har rejsebranchen haft så stor en bredde i udvalget, udbyderne er mange, og købskanalerne endnu flere. Det kan være uoverskueligt for danskerne at navigere i, og de vil jo bare gerne finde den helt rigtige ferie til deres behov”, siger Glenn Bisgaard, kommunikationschef hos Apollo.

Mange gæster forholder sig indgående til deres ferie, og det er både stort og småt, som kan have relevans, når den skal bestilles. Her kan tidligere gæster give helt præcise svar, som kan være afgørende for, at man får valgt det rigtige. Smag er subjektiv, og rejsepræferencer er afhængige af, i hvilken kontekst man rejser.

I den korte periode, hvor ”Spørg en gæst” har været en realitet på Apollos portal, har mange af dem, der har bestilt en rejse, spurgt en tidligere gæst først.

Eksempel på ”Spørg en gæst” på populært hotel på Gran Canaria:

http://www.apollorejser.dk/rejser/europa/spanien/de-kanariske-oer/gran-canaria/meloneras/hoteller/lopesan-baobab-resort---sommer-2014?freetextsearch=lopesan

Trip Advisor ligger også på apollorejser.dk
For nogle år siden lancerede Apollo brugen af Trip Advisor, som ligeledes ligger på www.apollorejser.dk. Den portal bliver flittigt benyttet af de besøgende på Apollos website.

”I den feedback vi får fra vores kunder gives det til kende, at Trip Advisor er et godt spejl af virkeligheden og den måde, mennesker bedømmer de mange forskellige hoteller på. Rejsende stoler mere end nogensinde på brugergenereret indhold, og det er også her, hvor ”Spørg en gæst” har sin berettigelse”, siger Glenn Bisgaard, kommunikationschef hos Apollo.

I højsæsonen booker 70-80 % af Apollos gæster rejsen online, og i lavsæsonen er det mellem 60 og 70 %. Der gennemføres løbende en lang række online-baserede aktiviteter, ligesom Apollos webportal og Facebook benyttes langt mere end telefonsamtaler og butiksbesøg. ”Spørg en gæst” og Trip Advisor er blot to elementer mere i at hjælpe til gennemsigtighed for kunden.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.

Følg Apollo på Facebook, Google+ og YouTube.