Få vores nyheder på mail

Hver tiende Apollo-kunde køber rejsen mobilt

Pressemeddelelse   •   Jun 29, 2015 14:39 CEST

Rejsen er kun et ”touch” væk for 12 pct. af Apollos rejsende

Det er ikke kun togbilletten eller take-away-kaffen, der købes via mobilen. En hel rejse kan også meget hurtigt klikkes hjem via telefonen, og det gør Apollos kunder i stigende grad. Mere end hver tiende rejse (12 pct.), som Apollo lige nu sælger online, købes fra mobilen. Rejsearrangøren forventer, at dette tal stiger og har derfor netop lanceret en mobilvenlig booking engine samt muligheden for også at bestille feriens indhold via app.

Dagene, hvor rejsekataloget blev bestilt hjem til postkassen, og hele familien sad i stuen og udfyldte en blanket med sirlige blokbogstaver, er for længst forbi. Siden er feriebookinger for langt de fleste kunder gået online, og nu booker flere og flere danskere deres ferie fra toget eller sofaen via mobilen.

12 pct. af alle onlinebookinger hos Apollo i perioden 1. maj til 14. juni i år er således foretaget via smartphone. Den stigende interesse for at booke rejsen mobilt blandt Apollos kunder har afstedkommet en ny mobilvenlig bookingplatform, som Apollo netop har rullet ud til kunderne.

”Lige nu går det meget stærkt med mobilbooking-tendensen. Mens dette segment slet ikke eksisterede for blot 1-2 år tilbage, så har vi en ret stor andel af vores kunder, der køber deres rejse via deres telefon. Man har vænnet sig så meget til, at alt kan løses via mobilen, og man har alligevel telefonen klistret til hånden hele tiden, så der er ingen hindring for også at bestille en ferien fra sin smartphone,” forklarer Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

”Vi forventer helt klart, at antallet af mobile konverteringer stiger eksplosivt over den nærmeste tid – specielt efter, at vi har lanceret en mobiltilpasset version af vores booking engine, som gør det endnu nemmere at bestille på farten, eller hvis man bare ikke lige gider at finde computeren frem.”

Mobil udflugt på ferien
Samtidig med lanceringen af den mobilvenlige bookingfunktion har Apollo gjort det muligt at bestille feriens udflugter mobilt.

Downloader man således Apollos app inden afgang på ferien, kan feriens udflugter klikkes hjem fra mobilen.

Tilbuddet blev lanceret for Apollos kunder i maj, og udflugter, der bestilles og betales via app’en, udgør allerede nu 10 pct. af det totale udflugtssalg.

”Vi ved, at vores kunder gerne vil have en så nem og effektiv tilgang til de forskellige produkter, vi tilbyder. De fleste vil helst ikke være bundet af at skulle møde en guide i hotellets lobby kl. 9.30 onsdag formiddag. I stedet bestiller nogle allerede inden afrejsen, eller de sidder på altanen, når poderne tager en ferielur, og bestiller i ro og mag de udflugter, de finder interessante,” forklarer Glenn Bisgaard.

Apollos app er downloadet godt og vel 3.500 gange. Bookingtallene stammer fra 1.219 internetinterviews med folk, der netop har bestilt en rejse med Apollo. Mens 12 pct. af bookingerne er fortaget på mobilen, stammer 21 pct. af bookingerne i perioden fra tablet/iPad og 66 pct. er bestilt via computer. Herudover kommer de rejser, der bestilles via telefonen.

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair og Falk Lauritsen, Lime Travel, Golf Plaisir og Krone Golf Tours. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder fleksible pakkerejser til hele verden, og med charterfly kan du tager på ferie til ca. 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Følg Apollo på Facebook, Google+ og YouTube.

Vedhæftede filer

PDF-dokument