Gå til indhold
All Inclusive har toppet

Pressemeddelelse -

All Inclusive har toppet

All Inclusive tendensen ser med denne sommer ud til at have toppet. 30 % har på nuværende tidspunkt booket et All Inclusive hotel med afrejse i juni, juli eller august mod 35 % sidste år. Hotellejligheder, a la carte hoteller* og villaer øger tilsvarende

”Hotelkonceptet All Inclusive med alt betalt på forhånd er vokset eksplosivt de seneste fem år. For 5 år siden bestilte kun 2 % et hotel med All Inclusive, og så kom kulminationen sidste sommer, hvor 35 % rejste på sommerferie med All Inclusive ’på billetten’. Nu ser det ud til, at konceptet har fundet sit naturlige loft, da efterspørgslen er faldet fra 35 % sidste år til 30 % i år, og danskernes interesse for hotellejligheder, a la carte hoteller og villaer tilsvarende er øget. Dette målt på ferier med afrejse i juni, juli og august”, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

All Inclusive vil fortsat være mere udbredt, når danskerne tager på sol- og badeferie i løbet af vinteren, da All Inclusive hoteller er i overtal på oversøiske rejsemål, i særdeleshed mod vest.

”Det var ventet, at efterspørgslen på All Inclusive ville stabilisere sig inden for en overskuelig årrække. All Inclusive konceptet har et naturligt loft, og da finanskrisen er passé, er danskerne ikke bange for at bruge flere penge på deres sommerferie. All Inclusive vælges typisk af danskere, der vil kontrollere rejsebudgettet, og som synes, det er komfortabelt med All Inclusive. Mens en sommerferie i hotellejlighed, på et hotel uden All Inclusive eller i villa oftest ønskes af dem, for hvem det er afgørende at komme rundt på destinationen, spise på lokale restauranter, købe lokale råvarer og kokkerere ’hjemme’, få en kulturel oplevelse eller prøve strande, som ikke nødvendigvis ligger nedenfor hotellet. Der er tale om to forskellige sæt af præferencer”, slutter Rikke Koks Andreassen. 

Hvad gælder Apollos 1600 hoteller verden over, tilbydes både All Inclusive, hotellejligheder, hoteller uden All Inclusive og villaer på alle destinationer. All Inclusive er dog som hotelkoncept så godt som ikke eksisterende i Thailand.

 *a la carte hoteller har restauranter og barer, men tilbyder ikke All Inclusive. 

Emner

Tags


Apollo er Danmarks er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den skandinaviske del af koncernen hedder Kuoni Scandinavia, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair. Kuoni Scandinavia har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1600 hoteller på 48 destinationer i 28 lande. Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.

Pressekontakt

Glenn Bisgaard

Glenn Bisgaard

Pressekontakt

Opgrader til Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Danmarks største rejsearrangører, og vi står for det bredeste charterudbud med mere end 1.450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Sol og varme
Apollo sælger først og fremmest charterrejser til sol- og badedestinationer. Hvad gælder sommeren består udbuddet hovedsageligt af europæiske destinationer, og i vinterhalvåret er det rejsemål som De Kanariske Øer, Thailand, Egypten, Indien og Vietnam, som er mest efterspurgte.

Moderne og fleksibel aktør
Et af Apollos kendetegn er, at vores tilgang til at arrangere rejser er meget moderne og fleksibel. Den vigtigste følelse på rejsen skal være, at et andet land for alvor opleves på landets egne præmisser. Fokus ligger på frihed, hyggelige områder og hoteller samt lokalt præg.

Det skal være enkelt at booke, og al nødvendig information skal være let tilgængelig. Vi sætter en ære i at blive oplevet som moderne og fleksibel med rejser for enhver smag. På egen hånd, i større selskaber, med børn eller på tomandshånd. Flyet skal afgå fra en lufthavn så tæt på de rejsende som muligt, og man skal naturligvis selv kunne vælge, om man vil have transport til hotellet eller en udlejningsbil. På rejsemålet findes et bredt udvalg af hotelalternativer, udflugtsmuligheder og aktiviteter.