Gå til indhold
Dage efter lanceringen: Apollo melder udsolgt til ”Destination ukendt”

Pressemeddelelse -

Dage efter lanceringen: Apollo melder udsolgt til ”Destination ukendt”

Apollos rejser til ”Destination ukendt” blev revet væk på blot to korte dage. Særligt én målgruppe skiller sig ud ved at være særligt eventyrlystne, når kalenderen står på ferie til en ukendt destination.

For mindre end en uge siden relancerede Apollo sine populære rejser til ”Destination ukendt” – pakkerejser, der sender den eventyrlystne rejsende afsted ud i verden til en destination, som ikke kendes før kort før afrejse. Og tilsyneladende er der mange danskere, der gerne vil overraskes med, hvor de skal holde ferie. I hvert tilfælde er salget af rejser til "Destination ukendt" gået over al forventning.

Allerede to dage efter relanceringen af rejsekonceptet var rejserne nemlig udsolgt. I weekenden fyldte Apollo derfor hurtigt op i kurven med flere rejser til ”Destination ukendt”. De forsvandt dog også hurtigt.

”Interessen for Destination ukendt har været helt enorm. De første rejser blev solgt allerede få minutter efter, de blev lagt online, og derefter gik det stærkt! Det er skønt at se, at danskerne er klar på at være vovede og eventyrlystne, når de rejser,”
fortæller Glenn Bisgaard, salgsdirektør hos Apollo.

Kvalitetsbevidste eventyrere
Blandt dem, som har bestilt rejser til ”Destination ukendt”, er hele 80 pct. mellem 50 og 79 år. Heriblandt er der en overvægt af rejsende i aldersgruppen 60-69 år, som har stået for rundt regnet en tredjedel af salget. Til sammenligning udgør de 20-29-årige blot 8 pct.

Eventyrlysten kommer dog med forbehold. For selvom mange tør ”Go. Live a little”, som opfordringen fra Apollo lyder, vil langt de fleste af os stadig være sikre på, at kvaliteten af ferien er helt i top. Apollos rejser til "Destination ukendt" har således været opdelt i to kategorier, Standard og Plus, hvor sidstnævnte garanterede den rejsende et hotel med minimum fire sole, og hele 85 pct. af de danske rejsende har valgt det lille ekstra, som de får i Plus-pakken.

”Komfort er generelt altid vigtigt for os, når vi rejser, og måske endnu vigtigere, når vi bestiller en rejse uden at vide, hvor i verden vi ender. For de fleste af os er ferien jo trods alt årets højdepunkt. Så selvom vi begiver os ud på eventyr i det ukendte, så vil vi stadig gerne sikre os kvalitet på rejsen,”
forklarer Glenn Bisgaard.

Emner

Kategorier


Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Touristik Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.

Kontakt

Glenn Bisgaard

Glenn Bisgaard

Pressekontakt

Relateret materiale

Opgrader til Apollo Rejser

Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Touristik Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.