Gå til indhold
Grækenland er en af de Apollo-destinationer, som efterhånden er klar til at modtage danske rejsegæster.
Grækenland er en af de Apollo-destinationer, som efterhånden er klar til at modtage danske rejsegæster.

Pressemeddelelse -

Danmarks næststørste charterselskab: ”Vi skal bevare den sunde konkurrence – også i krisetider”

Selvom det føles som om, man skal se ekstra langt efter eksotiske paraplydrinks, lange lune aftner med udsigt til Middelhavet og den der tzatziki, der kan smages i flere dage efter indtagelse, lige nu, så bevarer Danmarks næststørste charterrejseselskab, Apollo Rejser, roen. Apollos rejsende har i vid udstrækning fået deres penge tilbage, selskabets største destination, Grækenland og, ikke mindst, landets små turistøer, melder klar til snart at modtage turister igen, og Apollo Rejser har en stærk ejer, der sikrer selskabets overlevelse trods coronakrisen og det dertilhørende tæt på fulde stop i salg af rejser. ”Men vi skal bibeholde et frit marked for de danske rejsekunder og den sunde konkurrence selskaberne imellem,” lyder det fra Apollos danske ledelse.

Selvom et rejseselskabs fornemste opgave er at sende folk trygt og godt på ferie, så er det meget langt fra det, den danske afdeling af Danmarks andenstørste charterrejseselskab, Apollo Rejser, beskæftiger sig med lige nu. Siden den 12. marts, hvor Danmark lukkede ned, har de danske ansattes opgave i stedet bestået i at håndtere kunder, der har fået deres længeventede ferie refunderet.

Alligevel er den danske afdeling af Apollo Rejser ved godt mod, og selskabets kunder, der har haft penge tilgode for en rejse, har i vid udstrækning også efterhånden fået deres penge udbetalt. Omend de allerseneste påvirkede rejser ift. Udenrigsministeriets nyeste anbefalinger stadig behandles på kontoret på Amager.

”Dem, der har en sund forretning, skal nok overleve krisen. Den kommer til at gøre ondt på mange, også os, bevares, men vi har heldigvis stærke ejere, hvilket også betyder, at vi mere eller mindre kan gå tilbage til business as usual, når vi igen kan begynde at sende vores rejsende afsted. Og det er både vi og mange af vores samarbejdspartnere helt klar til,” forklarer Glenn Bisgaard fra Apollo Rejser i Danmark.

Sund konkurrence er bedst for alle
Hos Apollo Rejser bifalder man desuden Margrethe Vestagers seneste udmelding om, at vi fortsat skal holde fast i de passagerrettigheder, der giver ret til at få pengene tilbage for en rejse, som man har bestilt, men som må aflyses eller rykkes pga. krisen.

”Selvfølgelig skal kunder, der hellere vil ombookes eller have en voucher til en anden rejse, have mulighed for at vælge det. Men vi mener ikke, at en voucher-ordning skal erstatte muligheden for refusion. Det vil ødelægge konkurrencen mellem selskaberne og låser kunderne til ét bestemt selskab, som de har penge til gode hos. Så vil vi hellere betale pengene tilbage til de rejsende, og så kan de komme igen, når de finder en ny drømmerejse hos os. Det er bedst for den enkelte kunde, som står med rede penge i hånden med det samme, og for den sunde konkurrence mellem os selskaber – også på sigt,” lyder det fra Glenn Bisgaard.

Både han og resten af Apollo bifalder desuden, at selskaberne i Rejsegarantifonden alligevel ikke skal hæfte solidarisk for eventuelle lån, som der ellers var lagt op til for blot uger siden.

Vi er klar med en tryg rejse
Men det giver sig selv, at det er vanskelligt at planlægge meget mere end få dage frem lige nu for et selskab som Apollo Rejser. En ting er dog sikkert: Der krydses fingre for, at danskerne snart kan komme på ferie i udlandet igen.

”Ferier bliver ikke, som ferier var, lige med det samme igen. Hverken måden vi rejser på eller antallet af rejser, vi tager. Det kan vi lige så godt indse. Men både vi og vores samarbejdspartnere er rigtig godt klædt på til at sende danskerne på trygge og gode ferier igen, når den tid kommer. Bl.a. er Grækenland, som er Apollos flagskib, velforberedte på turisme, idet de mange små turistøer har været meget lidt ramte af corona-situationen, og samtidigt tager det meget alvorligt, fordi turismen er uhyre vigtig for dem,” slutter Glenn Bisgaard, der sammen med de øvrige ansatte i den danske afdeling af Apollo Rejser i disse dage gør klar til at flytte hovedkontoret til nye rammer.

Related links

Emner

Tags


Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med næsten 400 medarbejdere og en million rejsende om året. Med os kan kunderne rejse til hele verden, uanset om de vil på en afslappende sol- og badeferie, en træningsuge i varmen eller tilbringe en weekend i en spændende storby. Vi arrangerer pakkerejser, træningsrejser, krydstogter og storbyrejser. Desuden tilbyder vi tryg og sikker bookning af fly og hotel separat, hvis kunden foretrækker selv at sammensætte sin rejse.

Apollo Rejser udgør, sammen med flyselskabet Novair, specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt sportsresortet Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi har siden 2015 været en del af den privatejede tyske koncern REWE med over 300.000 medarbejdere.

Apollo Rejser arbejder aktivt for bæredygtige rejser og socialt ansvar, og vi samarbejder med SOS Børnebyer, Ecpat og SOK (Sveriges Olympiske Komité). Apollo Rejser har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på www.apollorejser.dk.

Pressekontakt

Glenn Bisgaard

Glenn Bisgaard

Pressekontakt

Relateret materiale

Relaterede nyheder

Opgrader til Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Danmarks største rejsearrangører, og vi står for det bredeste charterudbud med mere end 1.450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Sol og varme
Apollo sælger først og fremmest charterrejser til sol- og badedestinationer. Hvad gælder sommeren består udbuddet hovedsageligt af europæiske destinationer, og i vinterhalvåret er det rejsemål som De Kanariske Øer, Thailand, Egypten, Indien og Vietnam, som er mest efterspurgte.

Moderne og fleksibel aktør
Et af Apollos kendetegn er, at vores tilgang til at arrangere rejser er meget moderne og fleksibel. Den vigtigste følelse på rejsen skal være, at et andet land for alvor opleves på landets egne præmisser. Fokus ligger på frihed, hyggelige områder og hoteller samt lokalt præg.

Det skal være enkelt at booke, og al nødvendig information skal være let tilgængelig. Vi sætter en ære i at blive oplevet som moderne og fleksibel med rejser for enhver smag. På egen hånd, i større selskaber, med børn eller på tomandshånd. Flyet skal afgå fra en lufthavn så tæt på de rejsende som muligt, og man skal naturligvis selv kunne vælge, om man vil have transport til hotellet eller en udlejningsbil. På rejsemålet findes et bredt udvalg af hotelalternativer, udflugtsmuligheder og aktiviteter.