Gå til indhold
Vi skruer op for hotelstjerner i sommerferien

Pressemeddelelse -

Vi skruer op for hotelstjerner i sommerferien

Hver anden sommerferie er 4-stjernet eller mere

Det lille ekstra drys luksus fylder meget, når autosignaturen endelig ryger på arbejdsmailen. Således er hver anden (49 pct.) sommerferie i år bestilt til at være 4-stjernet eller mere. En god buffet, iskaffe ved poolen og alle de is, ungerne kan konsumere, er dog også et hit. Hver tredje sommerferie hos Apollo er nemlig booket med all inclusive i år, hvilket er langt flere end vanligt. Desuden hitter Playitas på Fuerteventura blandt de aktive, mens familierne flokkes i Grækenland. Blandt de mindre græske øer er Samos et hit, og Barcelona lokker, når det gælder storbyer. Det viser helt nye salgstal for sommerferien fra Apollo.

Sommerferie er for de fleste lig med frihed fra hverdagens trummerum, masser af afslapning med en god bog eller en næsten zen-agtig vandretur i bjergene. Og hvad er i den sammenhæng egentligt mere passende end, at man drysser lidt ekstra luksus ud over sin ferie?

Det synes at være mantraet for mange Apollo-gæsters ferievalg, som i år har skruet op for antallet af hotelstjerner i deres sommerferie.

Således er hver anden sommerferie (49 pct.) hos Apollo bestilt med indkvartering på 4-, 4+- eller 5-stjernet hotel.

Det viser de seneste salgstal fra Apollo.

Vi vil have all inclusive på ferien
Samtidigt er antallet af sommerferier med all inclusive også boomet denne sommer.

Hver tredje rejse er således bestilt til et af Apollos 273 hoteller med mulighed for all inclusive.

”En tand mere luksus og all inclusive er til sammen helt sikkert tendenser, som vi kun har set stigning i de senere år. Der er langt færre, der vælger 2 eller 3 stjerner, når det kommer til hotellet, fordi det giver så meget ekstra at gå en stjerne eller to op, og fordi prisforskellen er marginal på langt de fleste destinationer. Man får altså ofte mere sommerferie for sine penge, når man fx vælger et 4-stjernet Apollo Mondo hotel, end hvis man vælger det afsidesliggende 2-stjernede hotel, selvom hotellerne i den lavere kategori stadig er efterspurgte blandt de rejsende, som vil have det mere lokale og autentiske touch,” forklarer Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.

”Opgradering på hotelstjerner kan sikkert også kobles til, at all inclusive bliver mere og mere populært. De fleste danskere ved efterhånden godt, at man faktisk får rigtig meget kvalitet for pengene, når man vælger all inclusive på et 4- eller 5-stjernet hotel, og samtidigt vil langt de fleste spare på feriebudgettet, fordi de ikke skal have pungen op af lommen hele tiden, når de lige har lyst til en vand, øl eller is.”

Aktiv ferie og græske øer hitter
Det er da også det 4-stjernede sportsresort Playitas på Fuerteventura, som trækker flest Apollo-rejsende denne sommer. Blandt familier er det dog særligt det 4+-stjernede koncepthotel Mythos Beach på Rhodos, der er et hit.

I det hele taget er både Fuerteventura og Grækenland populære destinationer, når Apollo dykker ned i salgstal for årets mest populære ferieuger. De mindre græske øer har bl.a. vundet indpas i feriedanskernes bevidsthed med Samos og Santorini som højdespringere.

Blandt de såkaldte flex-destinationer, som oftest går til storbydestinationer i det antal dage, som passer ind i kalenderen, er det derudover klassikere som Barcelona, London og Malta, der har trukket i flest danske feriekroner denne sommer.

”Sommersalget har generelt været flyvende i efterhånden mange måneder, og selvom det vilde danske sommervejr i maj lagde en midlertidig dæmper på lysten til at købe rejser ud af landet, så bliver det en god rejsesommer for rigtig mange danskere. Faktisk er den eneste charterdestination, vi har oplevet skuffende salg på, Montenegro, der ganske enkelt ikke har tiltrukket lige så mange som forventet. Men det er nok bare et spørgsmål om tid, inden flere får øjnene op for dette smukke og meget budgetvenlige land,” mener Glenn Bisgaard.

Related links

Emner

Tags


Om Apollo Rejser
Apollo er en af Nordens førende rejsearrangører med næsten 400 medarbejdere og en million rejsende om året. Med os kan kunderne rejse til hele verden, uanset om de vil på en afslappende sol- og badeferie, en træningsuge i varmen eller tilbringe en weekend i en spændende storby. Vi arrangerer pakkerejser, træningsrejser, krydstogter og storbyrejser. Desuden tilbyder vi tryg og sikker bookning af fly og hotel separat, hvis kunden foretrækker selv at sammensætte sin rejse.

Apollo udgør, sammen med flyselskabet Novair, specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt sportsresortet Playitas, gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi har siden 2015 været en del af den privatejede tyske koncern REWE med over 300.000 medarbejdere.

Apollo arbejder aktivt for bæredygtige rejser og socialt ansvar, og vi samarbejder med SOS Børnebyer, Ecpat og SOK (Sveriges Olympiske Komité). Apollo har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på www.apollorejser.dk.

Pressekontakt

Glenn Bisgaard

Glenn Bisgaard

Pressekontakt

Relateret materiale

Relaterede nyheder

Opgrader til Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Danmarks største rejsearrangører, og vi står for det bredeste charterudbud med mere end 1.450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Sol og varme
Apollo sælger først og fremmest charterrejser til sol- og badedestinationer. Hvad gælder sommeren består udbuddet hovedsageligt af europæiske destinationer, og i vinterhalvåret er det rejsemål som De Kanariske Øer, Thailand, Egypten, Indien og Vietnam, som er mest efterspurgte.

Moderne og fleksibel aktør
Et af Apollos kendetegn er, at vores tilgang til at arrangere rejser er meget moderne og fleksibel. Den vigtigste følelse på rejsen skal være, at et andet land for alvor opleves på landets egne præmisser. Fokus ligger på frihed, hyggelige områder og hoteller samt lokalt præg.

Det skal være enkelt at booke, og al nødvendig information skal være let tilgængelig. Vi sætter en ære i at blive oplevet som moderne og fleksibel med rejser for enhver smag. På egen hånd, i større selskaber, med børn eller på tomandshånd. Flyet skal afgå fra en lufthavn så tæt på de rejsende som muligt, og man skal naturligvis selv kunne vælge, om man vil have transport til hotellet eller en udlejningsbil. På rejsemålet findes et bredt udvalg af hotelalternativer, udflugtsmuligheder og aktiviteter.